maandag 25 maart 2013


Bonjour une fois!

Hier ben ik dan terug met meer nieuws uit Vancouver! Vorige keer konden jullie lezen over onze snowboard/ski-trip en onze uitstap naar Granville Island, deze keer gaat het over North Vancouver en het zo mogelijks meest fantastische park ter wereld. Waarom? Dat lezen en zien jullie zo dadelijk!

Eerst dus North Vancouver. We waren daar al eens geweest, maar enkel om de bus te nemen naar Grouse Mountain, voor onze sportieve dagtrip. Nu waren we dus van plan om in dit deel van Vancouver zoveel mogelijk toffe dingen en plaatsen te zien. Zoals meestal zijn we hier onvoorbereid aan begonnen en zoals meestal hadden we veel te vertellen aan mekaar, dus veel hebben we niet gezien. 

Ik kan jullie wel zeggen dat er ook hier weer een hele leuke public market is, de Lonsdale Quay Public Market genaamd. We hebben daar bijna de hele middag gezeten, met een London Fog  en een stukje taart, precies 2 gepensioneerden. Voor de mensen die niet weten wat een London Fog is (ik wist het niet voor ik hier kwam): het is opgestoomde melk met thee (meestal Earl Grey of English Breakfast). Overheerlijk, ik kan het jullie verzekeren.





Nadat we dus ettelijke uren gepalaverd hadden, vonden we het toch eens tijd om de buurt te gaan verkennen.
Veel valt er niet te verkennen, of toch niet op het eerste zicht. We hebben dan maar gewoon een beetje rondgewandeld en het uitzicht op Downtown Vancouver bewonderd.








Verder zijn we ook deze week weer op stap geweest en hebben we onder andere Delirium Tremens gedronken, één van mijn favoriete Belgische bieren! Jammergenoeg niet aan Belgische prijzen, zoals veel het geval is met alcohol (kijk maar hoeveel de sangria uit de Aldi hier kost):





Verder kan ik ook melden en proberen te tonen dat de lucht hier heel vaak bijzonder mooi is als de zon ondergaat.



We zijn deze week ook eens rond Stanley Park gaan wandelen. Vooraleer ik daarover schrijf en foto’s toon, eerst een beetje informatie over dit fantastisch gelegen stukje natuur. Zoals jullie op onderstaande kaart kunnen zien, ligt het park vlak naast Downtown Vancouver en is het voor de rest omringd door de oceaan. 


Het is blijkbaar 404,9 hectare groot, wat betekent dat het 10% groter is dan Central Park in New York. Wij zijn via de Seawall gewandeld, dus helemaal rond het park, wat ongeveer neerkomt op 9 kilometer. Volgens wikipedia is het het 16de beste park ter wereld (voor mij is het nummer 1, enkel en alleen al voor de locatie en de uitzichten) en staan er een half miljoen bomen, waarvan er sommige honderden jaren oud zijn.
Waarom vind ik dit park nu zo geweldig? Wel, het is een gigantisch park, met magnifieke bomen, meren, totempalen, beesten…, het ligt vlak naast de oceaan (fantastisch om die zeebries te voelen) en aan de andere kant van het water zie je de bergen liggen. Wat moet een mens nog meer hebben? Van de binnenkant van het park hebben nog maar een heel klein deeltje gezien, maar daar zal ook wel verandering in komen en daar hou ik jullie natuurlijk van op de hoogte!
Voorts kan ik jullie niet zo veel vertellen over de wandeling, maar ik kan het jullie wel tonen.

























Zoals steeds, bedank ik jullie voor het lezen! Tot de volgende! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten