zaterdag 16 februari 2013


Hallo iedereen!

Het is alweer een week geleden sinds ik mijn laatste blogbericht postte en ik kom toch graag mijn beloftes na! Vandaar dus een overzichtje van ons verblijf in Vancouver tot nu toe!
Toen we toekwamen met de trein was dit het eerste zicht dat we hadden op Vancouver!


Stijn zag er nog uit als een bosmens:


Zoals eerder vermeld waren er geen douches voor het plebs op de trein, dus hadden we ons al 4 dagen (!!!) niet gedoucht en was dat dus het eerste wat we hebben gedaan in de hostel. We hadden ons een beetje misrekend en waren een dag later toegekomen in Vancouver dan gedacht, dus moesten we ons haasten naar onze eerste afspraak van de dag! Een kelder die te huur was in Coquitlam, op zo’n 30 kilometer van Downtown Vancouver. Supermooi zicht in de straat en fantastisch appartement, maar toch net iets te ver naar onze zin.


Volgende afspraak was in Vancouver zelf, nog steeds niet superdicht bij Downtown (15 kilometer), maar toch het beste dat we hebben gezien. Hierna hebben we nog een aantal (soms triestige) appartement gezien, maar het 2de was toch onze favoriet. We hebben meerdere bussen in de buurt (mooie buurt trouwens) en er is een supermarkt op zo’n 10 minuutjes wandelen. We zitten ook in een ‘kelder’, wat eigenlijk betekent dat je ons appartement niet kan zien vanvoor aan het huis, maar aan de andere kant zitten we op de hoogte van de tuin, dus echt kelderachtig voelt het niet aan. We hebben een supervriendelijke huisbazin, Christine, die heel onze keuken voorzien heeft van al het kookmateriaal dat we maar wilden (en dat ik met mijn fantastische kookkunsten waarschijnlij nooit zal gebruiken). Een paar sfeerbeelden! (een kunstwerk van mijn metekindje mocht natuurlijk niet ontbreken!)







Voorts zou ik jullie heel veel spannende verhalen willen vertellen, maar die zijn er jammergenoeg nog niet. Zoals jullie wel weten, hebben we in Montréal niet gewerkt en de spaarcentjes blijven ook niet eeuwig meegaan, dus moeten we nu echt  wel een job hebben. En willen we die ook wel, eerlijk gezegd. Een beetje productiviteit en menselijk contact kan nooit geen kwaad. Dus wat we de afgelopen week vooral hebben gedaan is op zoek gaan naar werk. Dat blijkt hier iets moeilijker te zijn dan in Montréal, waar in elke straat wel tientallen zaken waren die personeel zochten. Hier hebben we denk ik al welgeteld 3 zaken gezien waar uithangt dat ze personeel zoeken. We hebben dus vooral op het internet mails zitten rondsturen en solliciteren. Gezien we hier aan de westkust zitten, zijn de mensen hier volgens verschillende fora veel meer laid back en als ze je niet willen voor een job, laten ze je ook niets weten. Zo kwam het dus dat we beiden al een week niets  van respons kregen op al onze verstuurde mails. Vrij frustrerend. 
Tot vandaag! Ik heb een mailtje gekregen om te melden dat ik zaterdag op gesprek mag voor de Dollarama (eerlijk gezegd niet mijn droomjob, maar ik ben niet kieskeurig) en een telefoontje om te zeggen dat ik morgen op gesprek mag bij een Italiaanse bakkerij/tea-room. Duimen dus!

We hebben natuurlijk wel al heel veel rondgelopen, we zijn ook al 2 keer naar de Ikea geweest, 1 keer om Zweedse balletjes te eten en 1 keer naar een andere om wat accesoires te kopen voor onze kamers. Maar dus, Vancouver is werkelijk één van de mooiste steden die ik ooit al heb gezien, dus geef ik jullie enkele sfeerbeelden.

 














Stijn ziet er niet meer uit als een bosman:


Vancouver by night







Ik ben ook al een paar keer binnen geweest in boekenwinkels en één van de leukste afdelingen is de reissectie! Altijd leuk om eens te lezen over Belgie en nog leuker om te lezen over De Haan, zeker als er bekende plaatsen in worden besproken!


Voila, zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte van onze avonturen aan de andere kant van de wereld! Volgende keer hopelijk goed nieuws over de job-gesprekken! En jullie hebben ook nog wat verhalen tegoed over Cuba!

Dankuwel voor het lezen en tot de volgende!

1 opmerking:

  1. wat is ons Julke blij met zijn "kerstkaartje " op meter haar kamerdeur x , Wel een chique bedoening hé missie, dat hebben jullie weer netjes voor mekaar !

    BeantwoordenVerwijderen